Wihlborgs köper i Malmö

Wihlborgs har förvärvat industri/lagerfastigheter i Fosie industriområde.

Wihlborgs har förvärvat industri/lagerfastigheterna Stångbettet 15 på Elisedal samt Bronsdolken 3 och 18 i Fosie industriområde. Den totala uthyrningsbara ytan är 15 000 kvm, varav ca 3 000 kvm är outhyrt. Fastigheterna har förvärvats för 60 Mkr och tillträde sker under fjärde kvartalet.

–Vi fortsätter att förstärka inom vårt delområde Fosie där vi ser en stor potential, säger Anders Jarl VD Wihlborgs Fastigheter. Fosie är ett väletablerat företagsområde och med sin närhet till både Inre och Yttre Ringvägarna är intresset för etablering här stort. Att vårt köp även innehåller en outnyttjad byggrätt är därför även viktigt för oss.

–Avkastning kommer att vara 9 % från årsskiftet, fortsätter Anders Jarl.

Tillträdet av fyra fastigheter i Helsingborg som förvärvats från GE Real Estate för 350 Mkr, pressmeddelat den 13 juni, har tidigarelagts till den 29 september 2006.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet är beläget i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn.
I Malmö och Helsingborg är Wihlborgs ett av de ledande fastighetsbolagen. Fastigheternas redovisade värde uppgår till 11 mdkr med ett årligt hyresvärde om 1 mdkr.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Christer Johansson, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 06, 0733-71 17 06

Instabee utökar med 4 000 kvm hos Wihlborgs i Helsingborg

Wihlborgs tecknar nya avtal i växande life science-noden Medeon i Malmö