Wihlborgs gör klart med operatör för Slagthuset

Som meddelats tidigare har Anita och Claes Schmidt beslutat sig för att avveckla sitt engagemang i nöjesverksamheten på Slagthuset. Wihlborgs har arbetat intensivt för att hitta en bra lösning så att etablissemanget kan leva kvar.

Wihlborgs har nu träffat en överenskommelse med Luftkastellet och det blir de som får överta hyreskontraktet i Slagthuset.

Luftkastellet började i Köpenhamn 2001 och öppnade två år senare vid brofästet i Limhamn. Man har främst gjort sig känd som arrangör av företagsarrangemang men har även genomfört större klubbarrangemang och konserter. Idag verkar Luftkastellet både på den svenska och danska sidan av sundet.

– Vi ser verkligen fram emot att ta över hyresavtalet i Slagthuset. Vi kommer att fortsätta med ett liknande koncept och hoppas på sikt även kunna öka utbudet av nöjesarrangemang. Vi kommer också att satsa på att förbättra möjligheterna för konferenser och företagsarrangemang, säger Jens Junert, VD för Luftkastellet

– Slagthuset är ett välkänt och unikt etablissemang i Malmö som driver både nattklubb, teater och konferensverksamhet, säger Anders Jarl VD för Wihlborgs Fastigheter. Intresset för vad som skall hända med Slagthuset har varit stort. Det är inte så enkelt att hitta motsvarande lokaler i övriga Malmö och självklart har många varit bekymrade. För Wihlborgs har det varit viktigt att hitta en seriös och långsiktig partner och vi är mycket nöjda med att Luftkastellet tar över Slagthusets verksamhet, avslutar Anders Jarl.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet är beläget i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 13,6 miljarder kronor med ett årligt hyresvärde om 1,3 miljarder kronor. Wihlborgs är noterat på Stockholmsbörsens Midcap-lista.

Wihlborgs: Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Luftkastellet: Jens Junert, VD, 040-15 98 88, 0735-07 09 84

Instabee utökar med 4 000 kvm hos Wihlborgs i Helsingborg

Wihlborgs tecknar nya avtal i växande life science-noden Medeon i Malmö