Wihlborgs hyr ut till FEW i Gängtappen

Wihlborgs har tecknat hyresavtal med kommunikationsbyrån FEW som flyttar in på 900 kvm i fastigheten Gängtappen i Dockan.

Gängtappen byggdes 1958 som huvudkontor för Kockumsvarven och fram tills Saab Kockums flyttade ut sommaren 2015 var byggnaden stängd för allmänheten. Fastigheten har nu totalrenoverats och i somras flyttade Länsförsäkringar Skåne in på de översta sex våningarna. I januari flyttar FEW från sina nuvarande lokaler på Media Evolution City till Gängtappen – en flytt på några hundra meter.

- Från att vi som första hyresgäst skrev på kontraktet i Media Evolution City 2011, har vårt företag växt i flera omgångar. Nu är vi över 60 personer i våra bolag och det blir ett naturligt steg att flytta vidare. Nya krafter kommer att fylla MEC, som är en spännande hub för regionens innovation, samtidigt som vi kan säkerställa fortsatt tillväxt i en av Malmös mest ikoniska byggnader, säger Carl Magnus Cronholm, vd för FEW.

- Vi är glada att FEW väljer att fortsätta växa tillsammans med Wihlborgs och ser fördelarna med att stanna i Dockan. Lokalerna i Gängtappen erbjuder en spännande kombination av historia, nutid och framtid och kan ses som en symbol för Malmös utveckling från industri- till tjänstestad, säger Anders Jarl, vd för Wihlborgs Fastigheter.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 30 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,3 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Anders Jarl, vd, 040-690 57 10
Louise Ahnelöv, fastighetschef, 040-690 57 91

Instabee utökar med 4 000 kvm hos Wihlborgs i Helsingborg

Wihlborgs tecknar nya avtal i växande life science-noden Medeon i Malmö