Wihlborgs etablerar MTN-program

Wihlborgs Fastigheter AB har etablerat ett så kallat Medium Term Note-program för att möjliggöra emissioner av icke-säkerställda företagsobligationer. Programmet har en ram om fyra miljarder kronor.

- Under de senaste åren har vi ökat den andel av vår finansiering som kommer från kapitalmarknaden och ser icke-säkerställda företagsobligationer som en intressant ytterligare finansieringskälla för Wihlborgs. Genom MTN-programmet får vi ett flexibelt alternativ som över tiden kompletterar andra finansieringsalternativ, säger Anders Jarl, VD Wihlborgs Fastigheter AB.

Grundprospektet avseende MTN-programmet finns tillgängligt via Wihlborgs och Finansinspektionens respektive webbplatser. Återförsäljare av obligationer är Danske Bank, Nordea, SEB, Handelsbanken och Swedbank.

Informationen är sådan som Wihlborgs Fastigheter AB (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 18 december kl. 11.50.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.
Fastigheternas bokförda värde uppgår till 23,5 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2 mdkr.
Wihlborgs är noterat på OMX Nordiska listan, Mid Cap.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Arvid Liepe, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 31, 0733-71 17 31

Instabee utökar med 4 000 kvm hos Wihlborgs i Helsingborg

Wihlborgs tecknar nya avtal i växande life science-noden Medeon i Malmö